Scenariusze 6-9 lat - edycja 3

Porozmawiajmy o wartościach

Samodzielność | Namibia

Czym jest samodzielność? Uczniowie zapoznają się z historią dziewczynki z Namibii, która mieszka w miejscowości znacznie oddalonej od szkoły, sklepu i lekarza, której mieszkańcy mają problem z przemieszczaniem się, gdyż nie mają samochodów. Dzięki temu, że dziewczynka dostała rower, mogła z większą samodzielnością realizować swoje cele. Rowery stwarzają mieszkańcom tego miejsca nowe możliwości. Pozwalają podejmować samodzielne decyzje, gdzie by chcieli pojechać, co by chcieli zrobić. Odważnie zaczęli eksplorować świat i zdobywać coraz to nowe doświadczenia. To zajęcie poświęcone rozważaniom o tym, jak rozwijamy się na co dzień i jak coraz większa samodzielność, tak jak jazda na rowerze, pomaga realizować plany, wyznaczać cele, wkładać wysiłek w ich realizację.

 

Cel główny

  • Zwrócenie uwagi uczniów na to, czym jest samodzielność.

Cele szczegółowe

Uczeń:

  • definiuje samodzielność;
  • zauważa, że każdego dnia może rozwijać swoje umiejętności, uczyć się czegoś nowego, dzięki temu rozwija samodzielność;
  • podziela przekonanie, że uczenie się czegoś nowego wymaga wysiłku i starania, ale prowadzi do większej samodzielności;
  • dostrzega, że warto podejmować wysiłek, nawet jeżeli od razu nie osiągnie się cel;
  • wie, że ma prawo prosić o pomoc, gdy coś mu się nie udaje.

Materiały do pobrania ×
Scenariusz .pdf - POBIERZ
Informacja dla rodziców i opiekunów .pdf - POBIERZ
List od Tuiliki .pdf - POBIERZ
Zdjęcia - materiał dodatkowy .pdf - POBIERZ
„Umiem–uczę się–chcę się nauczyć” – karta pracy .pdf - POBIERZ
Nauczać to znaczy przekazać coś więcej niż wiedzę